Als technisch applicatiebeheerder voer je op proactieve wijze Smartflow beheer- en ontwikkeltaken uit. Je beheert en ontwikkelt Smartflow in een grote organisatie (10.000+ gebruikers). Je hebt regelmatig contact met de functionele applicatiebeheerders, projectteams bij de klant en andere technische beheerteams. Je bent verantwoordelijk voor het afhandelen van incidenten en het uitvoeren van (standaard) changes en ontwikkeling in projecten. Verder ben je vanuit jouw uitgebreide technische kennis van en ervaring met Smartflow aanspreekpunt voor functionele applicatiebeheerders, opdrachtgevers/klanten, en collega’s. Daarnaast ben je verantwoordelijk voor het vastleggen en beheren van documentatie en andere kennisdelingsactiviteiten, en monitor je de externe beheerpartij waar we mee samenwerken op het afhandelen van calls binnen de afgesproken Service Level Agreement.
Achtergrond opdracht
SF is een workflow systeem dat gericht is op het ondersteunen van arbeidsintensieve administratieve bedrijfsprocessen. Sinds 2014 ondersteund SF ook een aantal voor het primair proces kritische registratie- en planprocessen. SF is vanaf 2002 opgebouwd en bestaat nagenoeg volledig uit open source software toepassingen. Op dit moment wordt het gebruikt binnen zes organisaties die behoren tot het werkveld van de overheid. De belangrijkste processen die worden ondersteund zijn (tolken)planning, procedureplanning, en de financiële afhandeling van grote aantallen van diverse declaraties.
Rondom het systeem is een team geformeerd dat kennis heeft van de applicatie en dat ervaring heeft met het verder optimaliseren van proces en systeem door middel van implementeren, begeleiden en borgen van nieuwe werkwijzen en verdere verfijning van systeem en processen. Procesmatig werken vraagt om continu aansturing en verbetering van proces, systeem en werkwijze. Hieronder vallen ook de noodzakelijke aanpassingen als gevolg van wijziging van wet- en regelgeving, alsook gewenste / benodigde aanpassingen die voortkomen uit afgesloten overeenkomsten na (Europese) aanbestedingen.
De overheid ambieert om een moderne dienstverlener te zijn die informatie- en data gestuurd werkt voor het gehele proces van dienst verlenen in de migratieketen. De Directie Informatievoorziening (DIV) verzorgt de ondersteuning van alle bedrijfsprocessen. Deze hoofdtaken zijn verdeeld over vier afdelingen: Strategie & Regie; Productiehuis; Continuïteit en Technisch Beheer; en Datadiensten. Deze afdelingen werken veelal in zelforganiserende en multidisciplinaire teams die kort cyclisch en iteratief software ontwikkelen en beheren volgens de agile methodiek, waarbij de aansturing ook nog projectmatig kan. De komende jaren gaat het bestaande applicatielandschap op de schop en wordt het bestaande systeemlandschap INDiGO in fasen vervangen.
DIV heeft veel interactie met directies binnen en buiten en staat in verbinding met diverse ketenpartners zoals KvK, RvIG en DUO. Door deze grote hoeveelheid aan koppelvlakken lopen behoeftes van onze klanten en ketenpartners erg uiteen: DIV levert deskundigheid, advies, en modelleert en implementeert wijzigingen in overleg. Het onderhouden van het huidige systeem INDiGO is op dit moment een integraal onderdeel van het IV werk. De vernieuwing hiervan neemt een steeds groter deel van het werk in beslag. Daarnaast ondersteunt DIV het platform voor online samenwerking (met name Sharepoint), de systemen ter behoeve van bedrijfsvoering (Datawarehouse, systemen van derden) en die van de publieke omgeving.
Eisen
– Kandidaat heeft ervaring met DIGI-Inkoop, E-Facturering en het maken van technische aansluitingen
– Kandidaat heeft ervaring met de IT-infrastructuur en IT-systemen bij de rijksoverheid.
– Kandidaat heeft werkervaring met HTML, CSS3, Java scripts, office, adobe, ASP (VB-Script), ASPPDF, ADSI (visual basic), Stored procedure (TSQL), SQL-server en/of directory structuur
– Kandidaat heeft werkervaring met workflow systemen, ERP systemen (m.n. Oracle-eBS)
– Kandidaat heeft minimaal een afgerond Hbo-diploma
– Kandidaat heeft minimaal 5 jaar werkervaring met functioneel en/of technisch applicatiebeheer, met berichtenverkeer
SOAP-ESB en/of met Topdesk
– Kandidaat heeft minimaal 5 jaar werkervaring met beheerwerkzaamheden en als technisch consultant met SF of vergelijkbare systemen
Ervaring binnen een grote en complexe (overheids)organisatie is een pré
Wensen
- Competenties
- Analyseren
- Klantgerichtheid
- Omgevingsbewustzijn
- Plannen en organiseren
- Resultaatgerichtheid samenwerken
- Voortgangscontrole
- Zelfontwikkeling