Voor de projectcontroller Onderhoudscontracten is er plek op onze afdeling Project Control. Deze afdeling werkt aan o.a. de financiële voorspelbaarheid van onze projecten in samenwerking met andere leden van het projectteam zoals bouwmanagers, planners, risico-analisten. Je werkt samen met zo’n 65 collega projectcontrollers verdeeld over 3 teams. Tussen de teams is er veel onderlinge afstemming en kennisuitwisseling. De projectcontrollers Onderhoudscontracten zitten allemaal in team 3.
Als Project Controller Onderhoudscontracten draag je bij aan onze wens om ‘best in class’ te worden op het gebied van beheersing. Als de ‘CFO van je team’ adviseer je gevraagd en ongevraagd de operationeel manager Dagelijkse Operatie met als hoofddoel om in samenwerking de financiële voorspelbaarheid van de diverse contracten te verbeteren. Door gebruik te maken van goede dashboards en rapportages. Zo kunnen we vroegtijdig signaleren en adviseren. Je bent als businesspartner kritisch, oplossend en adviserend. Daarnaast werk je intensief samen met collega’s van andere finance afdelingen waarbij de focus ligt op procesverbetering.
Verantwoordelijkheden
Het ophalen van informatie, je stelt vragen en analyseert de data om zo de operationeel manager gevraagd en ongevraagd te adviseren. Hierdoor kom je veel in contact met medewerkers van de verschillende disciplines zoals de administratie, dagelijkse operatie, procurement en business control en weet je wat er speelt. Niet alleen gebruik je dit voor het opstellen van de financiële producten, maar ook om in control te zijn over de totale contractbeheersing; tijd, scope, risico’s en geld. Je past verschillende beïnvloedingsstrategieën toe om werk voor elkaar te krijgen. Hierdoor ben je in staat om zowel ad hoc de noodzakelijke acties op te pakken of uit te zetten als de langere termijn te overzien. Je bent onafhankelijk en loopt niet weg voor situaties van tegengestelde belangen. Je probeert als teamlid zo goed mogelijk bij te dragen aan het behalen van de doelen van het team, en houdt daarbij altijd rekening met de processen en regels die zijn vastgesteld. Ook wanneer dat tot conflicterende situaties kan leiden.
Functie eisen
- HBO+/WO werk- en denkniveau met bedrijfskundige/bedrijfseconomische achtergrond.
3 tot 5 jaar relevante werkervaring. - Ervaring met Excel en Dashboard tooling zoals PowerBI, en ervaring met agile werken is mooi meegenomen.
- Uitstekende beheersing van de Nederlandse taal is vereist.
- Adviesvaardig.
- Kritisch.
- Omgevingssensitief.
- Beïnvloeden.
- Goed in samenwerken.